Thursday 20 September 2012

Angka Kita Semakin Kecil Nilainya

Assalammualaikum w.b.t...

Alhamdulillah saya masih diberi peluang olehNya untuk menulis di ruang ini. Kita masih diberi detik demi detik untuk melihat, merasa, menyentuh, mendengar dan menghayati apa yang ada dalam dunia ini buat seketika yang tidak diketahui sampai bila.

Siapa tahu dalam beberapa saat lagi Allah jemput kita semula. Mungkin saat ini merupakan detik terakhir kita, esok kita tidak bangun seperti biasa. Esok kita tidak bermain seperti biasa, esok kita tidak makan seperti biasa dan mungkin esok kita tidak dapat lagi beribadah kepadaNya.



Sedang kita alpa saat kita akan dijemput semula kembali kepadaNya. Kita sering tertanya adakah kita sudah cukup bersedia untuk menghadapNya?

Saat soal solat lima waktu entah dimana, hidup cuma sekadar bersuka ria, menimbun-nimbunkan harta, meng'halal'kan yang haram dan sebagainya. Kita sebenarnya tidak lebih sekadar angka. Kita semakin berkurang dan kita semakin hampir kepadaNya. Namun dalam semakin hampir sebenarnya kita tidak berusaha untuk dekatiNya sebaliknya kita ingkar.

Saya ingin memohon ampun maaf bagi yang mengenali diri ini andai ada salah silap saya sepanjang hayat saya hingga ke saat ini dan seterusnya (jika diizinkan Allah). Saya mungkin tidak mampu memperbetulkan kesilapan saya terhadap kalian, saya cuma mengharapkan kemaafan dari semua. Semoga kita bertemu dan berpisah kerana Allah.

Sudut Pemikiran: Osman.Z


No comments:

Post a Comment